Rakenne

Tehtävä 6: Monivalintatehtävä

Lue oheinen teksti ja valitse oikeat sanat puuttuvien sanojen paikoille.

Työpäivän 1.___________________ ja 2._________________________ suomalainen elää vain itselleen ja perheelleen. Usein mennään harrastuksiin. Jotkut käyvät 3._________________________ , jossa kuntopyöräilyn, matolla juoksun tai monen muun urheilumuodon 4._____________________ voi valita mieleisensä lajin. Koiranomistajat joutuvat tietenkin 5.________________________ pakolliset iltalenkit, 6.______________ pituus 7.___________________koirarodusta ja koiran juoksutarpeesta. Sauvakävelyn harrastajat lähtevät 8.______________________ mieluummin pururadoille kuin asfalttiteille. Kuntoradoilla he kohtaavat tietysti myös paljon 9._________________________ harrastajia. 10.____________________________ on myös tullut houkutteleva urheilumuoto, ja hevosten 11.__________________________ on edelleen ainakin nuorten joukossa, joten ratsastuskoulut voivat tällä hetkellä oletettavasti oikein hyvin. Pääasia on, että 12.__________________ on mahdollisuus tehdä, mitä 13.______________ tai olla tekemättä yhtään mitään, jos 14._______________ tuntuu.

Teksti: Irmeli Hoznour