Perttu_Virtanen_ja_kauhea.jpg - 41.16 KB

Kun Perttu lähti Kastehelmen pyörällä, se teki aika rumasti. Sen olisi pitänyt leikkiä piilosta, mutta se halusi leikkiä Rosvo-ryöväriä. Ne söi suklaakakkua, jossa oli värikkäitä hippuja ja marsipaanikukkia päällä. Kastehelmi sai sen kukan, koska oli sen synttärit. Synttäreillä leikittiin piilosta ja ongintaa. Sieltä tuli tarroja ja pupu. Perttu sai väritysvihkon. Sen mielestä se ei ollut hyvä.

Mielenkiintoinen ja hyvä kirja. Suosittelisin muillekin lapsille.

Oona, 4 vuotta, Aachenin Suomi-koulu

Pekingin Suomi-koulun 1.- ja 2. luokka arvioivat kirjan:

Lasten arvioinnit kirjasta: Käy kaikenikäisille, opettavainen, hauska, hassu kirja, opettaa ettei kodista saa lähteä ilman lupaa, hauskasti ja hassusti kuvitettu, hauska tarina, loppu oli yllättävä, suositeltava.

Meitä kaikkia kirjan lukeminen nauratti, joten myös opettajat suosittelevat kirjaa kaikille!