Mauri Kunnas, Riku, Roope ja Ringo, Televisiossa

Alli, 6 v., Silicon Valleyn Suomi-koulu

Henrik, 8 v., Braunschweigin suomalainen kielikoulu

Viskarit-ryhmän 5v, tytöt, 8 kapplaletta, kommentoivat seuraavasti:

– Kun ne meni sinne televisoon.

– Sielä missä piraatti puettiin.

– Se oli hyvä kirja, se oli vähä hassua ku se ei muistanut niitä sanoja.

– Kaikki kirjasta oli jännittävää.

– Hassua kun se ei muistanut niitä sanoja.

– Sa kun ne tuolla katto sitä telkkaria.

– Se unohti ne sanat.

Opettajan kommentti: Tämä kirja kiinnosti lapsia. Kuuntelivat keskittyneesti ja kommentoivat kirjaa kovasti.

Zürichin Suomi-koulu

Kuvat olivat hauskoja. Liian vaikeita sanoja, en ymmärtänyt kaikkea.

Lukas (7v.), Silicon Valleyn Suomi-koulu

Siinä minusta oli tosi ihania ja värikkäitä kuvia. Se menisi hyvin pienille lapsille, 3-4 –vuotiaille. Minun ikäisen oli helppo lukea. Se opettaa pienille lapsille, ettei tarvitse pelätä kun pitää esiintyä muille. Se oli vähän tylsä, kun se oli niin lyhyt, mutta oli muuten hyvä.

Sara, 8 v., Baselin Suomi-koulu

Kirja oli hyvä ja naurettava, kun Riku ei muistanut laulunsanoja. Kirjassa oli myös kissoja, jotka olivat kiinnostavia.

Kirjassa oli tosi paljon kiinnostavia yksityiskohtia. Kirjan kuvat olivat kiinnostavampia kuin kirjan teksti. Suosittelemme kirjaa kaikille.

Kirjan arvostelivat
New Delhin Suomi-koulun eskarilaiset Onni 6 v., Maura 6 v. ja  Kris 5 v.

Ryhmän opettajan arvio kirjasta:

Mauri Kunnaksen kuvitus on todella upeaa ja täynnä kiinnostavaa katsottavaa pienille lukijoille. Kirja toi ryhmäämme kyllä uutta sanastoakin, joka avautui hyvin elävän kuvituksen avulla. Kirjaa voi käyttää myös keskustelun avauksena, kun puhutaan esiintymisestä ja jännittämisestä.

Kiva kirja kivat tekstit mutta kaikesta paras on kuvat. Paras sivussa 14-15 kissa mikä on kanuunan sisällä kamerassa ei näy.

Ihme Herra Hakkarainen 22-23 avasi silmänsä.

Ilias 12v., Hanian Suomi-koulu

Oli tosi naurettava kirja ja oli kivoja kuvia. Minun rakkain kirjan henkilö oli Riku koska se oli tosi hassu.

Jasu 12 v., Hanian Suomi-koulu

Riku ja Roope menevät televisioon esitämään merirosvolaulua. Sanna tervehtiin pojat ja hän vie pojat studion, ensimmäiseksi  pojat menevät  vaateosastolle ja sitten seuraavaksi maskeerattaviksi ja sitten pojat esittävät merirosvo laulun, alussa tietenkin vähän  jännitti vähän.

Kirja tosi hauska, kanattaa lukea kirja on tosi hauska. Hauskin oli että pojat Riki ja Roope unohtivat laulun sanat.

Eleni 12 v., Hanian Suomi-koulu

Kirjan päähenkilöitä: Riku, Roope ja Ringo. Hauskimmat henkilöt: Ringo.  Pelottavimmat henkilöt: Ei ollut

Kirja oli aika hassu. Riku,Roope ja Ringo olivat näyttelemässä televisiossa, mutta Riku ei muistanut sanoja. Kaikki lopulta meni hyvin. Avustaja Sanna kirjoitti isolle pahville kaikki sanat.

Kari 11 v., Hanian Suomi-koulu