Iso-Britannian koulutuspäivät 5.-6.10.2024

Iso-Britannian Suomi-koulujen opettajat, apuopettajat ja muut aktiivit kouluttautuivat jo kolmannen kerran peräkkäin idyllisessä Burwellin kylässä leirikeskus Burwell Housessa, lähellä Ely-nimistä historiallista kaupunkia.

Koulutuspäivät alkoivat jo perjantaina 4.10. illallisella sekä epävirallisella verkostoitumisella esim. musavisan keinoin.

Lauantaina 5.1o. koulutuksen järjestäjä Suukko (Suomi-koulut UK koulutuskomitea) oli tehnyt tiiviin paketin suomalaisista perinteistä ja nykypäivän Suomesta. Läsnäolleilleille miltei 30 opettajalle tarjoiltiin niin tanhun askeleita, tietoa suomalaisesta koulumaailmasta kuin ajatuksia siitä, miten perinteet, tavat ja kielikin siirtyy sukupolvelta toiselle. Taukojen aikana opettajat keskustelivat vilkkaasti omien koulujensa tilanteesta ja tulevasta.

Sunnuntaina 6.10. sivuttiin muinaisuskojen opettamista sekä toiminnallisuutta monin eri tavoin. Paikalla oli niin paikallisia osaajia Suomi-koulukentältä kuin Suomesta sekä Ranskasta tulleita kouluttajia (Veera Toivonen, Suomi-koulujen tuki ry. ja Pia Ory sekä Hanna-Mari Saari Ranskasta).

Tarkastele ohjelmaa tarkemmin tämän linkin takana: Koulutuspäivien ohjelma 2024

Muutamia kuvia koulutuspäiviltä:

Aamu alkoi helpoilla kansantansseilla.

Koulutuspaikka oli leirikeskus Burwell House.

FT Pia Rämä-Ory kertoi kielen kehityksestä.

Illalla kokoonnuttiin iltanuotioille ja paistettiin lenkkimakkarat – kyllä maistui!

Edellinen

Seuraava

Liity jäseneksemme
Järjestöön voivat liittyä kaikki maailmalla toimivat Suomi-koulut.
LIITY