Britannian Suomi-koulut kouluttautuivat

Upea suorastaan kesäinen sää helli noin 20 Suomi-kouluopettajaa Burwellin kylässä, Isossa-Britanniassa. Suomi-kouluissa toimivat opettajat, apuopettajat ja muut aktiivit olivat kokoontuneet kaksipäiväisille koulutuspäiville 7.-8.10.2023.

Koulutuspäivien teemana oli nykypäivän ja perinteisen sekoittuminen opetuksessa ja Suomi-koulussa. Ohjelmassa oli myös vankkaa tutkimustietoa ja teoriaa monikielisyydestä, kaksikielisyydestä ja kielien rinnakkaiselosta kotona, koulussa ja Suomi-koulussa.

Oli hienoa, että Suomen Lontoon suurlähetystön Birgitta Vuorinen kävi tervehtimässä kouluttautujia ja yhteistyösuunnitelmia viriteltiin moneen suuntaan.

Koulutuspäivien aikana arvottiin materiaalipalkintoja mm. Pedapuulta, Suomi-koulujen tuki ry.:ltä, Suomi-Seuralta, Oppi ja ilo – yritykseltä.

Lisää tunnelmia Facebook: Suomi-koulujen tuki ry. sekä Iso-Britannian Suomi-koulujen opettajat sekä Instagramissa: SUUKKO -Suomi-koulujen koulutusryhmä UK.

Muutama video makupalaksi tehtävistä:

Pia Rämä-Ory

Veera Toivonen

Burwell House

IMG_4697  * IMG_4695

Koulutuspäivien ohjelma:

Tarkkaa oppimista porukassa

Suomi-koulun sydän ja Suomi-koulu sydämessä – konkreettisesti!

Lahjoituskirjoja ja -materiaaleja arvontaa varten. Kiitos lahjoittajille!

Birgitta Vuorinen Suomen suurlähetystöstä