Ison-Britannian koulutustilaisuus 2014

Ison-Britannian Suomi-koulujen opettajien koulutusviikonloppu pidettiin 6.-7.9.2014 Lontoon suomalaisella kirkolla

Otteita Milla Koivuniemen HORISONTTI-lehteen kirjoittamasta artikkelista:

Helena Halme toivotti ensimmäisenä kaikki tervetulleiksi ja esitteli visioitaan Finn-Guildin ja Suomi-koulujen yhteistyölle tulevaisuudessa. Maarit Hyvärinen piti lyhyen puheenvuoron Suomi-seurasta ennen lounasta. Lounaan jälkeen Marika Kärkkäinen ja Minna Puhakka-Pastrikou esittelivät Rodoksen Suomi-koulun toimintaa.  Päivän viimeisen puheenvuoron otti Klaus Ståhlberg Belgiasta, jonka aiheena oli turvalliset online- ja oppimisympäristöt lapsille.

Sunnuntaina ensimmäisen puheenvuoron sai Pia Godderis, joka kertoi Saksan Suomi-koulujen kattojärjestöstä ja kuinka se edistää Suomi-koulujen toimintaa. Toisena puhujana Heni Järvi St. Albansin koulusta esitteli koulun ruotsinkielisen luokan toimintaa. Päivän päätti Klaus Ståhlbergin ehdotus intranet-kokeilusta kouluille sekä Helena Halmeen päätöspuhe.

Edellinen