Koulutusta: Koti ja Suomi-koulu yhdessä tukemassa monikielisyyttä ja -kulttuurisuutta

Tervetuloa etkoilemaan 1.6.2023 klo 20 !

Kesän koulutuspäivien etkot järjestetään linjoilla to 1.6.2023 klo 20 (Suomen aikaa). Puhumme monikielisyydestä FT Leila Imppolan johdolla.

Lue lisää oheisesta tiedotteesta. Etkot 1.6.2023

Koti ja Suomi-koulu yhdessä tukemassa monikielisyyttä ja -kulttuurisuutta
Nykyinen kokonaisvaltainen kielikäsitys painottaa monikielistä osaamista ja eri kielten monipuolista käyttöä. Kielitaidon ymmärretään koostuvan kielen palasista. Kielen oppiminen tapahtuu aina jossakin sosiaalisessa todellisuudessa. Ulkosuomalaisten lasten suomenkielinen ympäristö koostuu kodista, ylirajaisista suhteista esim. sukulaisiin sekä Suomi-koulusta. Suomi-koulun merkittävä suomenkielinen yhteisö, joka laajentaa mahdollisuuksia käyttää suomea kodin ulkopuolella ja oppia kieltä osa-alueilla, joihin kotona ei useinkaan kiinnitetä huomiota.
Aihetta alustaa FT Leila Imppola, joka käsittelee esityksessään kielikasvatuksen näkökulmaan kielenoppimisessa ja Suomi-koulun mahdollisuuksia tukea lasten ja nuorten kielellistä kehitystä.  Tässä workshopissa tutustumme aluksi toisiimme.

Leilan alustuksen jälkeen pohdimme yhdessä, miten Suomi-koulussa voimme tukea kotona opitun kielitaidon kehittymistä ja jaamme kokemuksia.

Tule mukaan kuuntelemaan tai osallistumaan, hetkeksi tai koko ajaksi!

Meeting ID: 873 4144 0864

Passcode: 495087