Koulutuspäivät 6.-7.8.2020

Aina on syytä juhlaan: nykymuotoiset Suomi-koulujen opettajien koulutuspäivät täyttävät 20 vuotta! Poikkeuksellinen aika vaatii uudenlaisia ratkaisuja – kouluttaudumme etänä!

Suomi-koulujen opettajien koulutuspäivät 6.-7.8.2020

Suomi-koulujen opettajien koulutuspäivien ohjelma on ajankohtainen ja aina ammattitaitoa lisäävä – vaikka emme pääsekään tapaamaan toisiamme Suomessa.

Vuoden 2020 koulutuspäivien kattoteema on ”Impivaarasta maailmalle”. Seitsemän veljestä – kirjan julkaisusta tulee tänä vuonna 150 vuotta.

Tämä on ajankohtaisempi aihe nyt jos koskaan, Jukolan veljesten lukkarin koulusta on tultu etäoppimiseen, virtuaaliopetukseen ja sähköisiin kohtaamisiin, juuri sopivasti nykymuotoisten koulutuspäiviemme 20-vuotisjuhlan kunniaksi.

Koulutuspäiviä voi seurata ns. livenä myöhemmin ilmoitettavan kanavan kautta ja näin osallistua keskusteluun kysymyksin ja huomioin reaaliajassa.

Tekniikka mahdollistaa myös sen, että koulutuspäivien ohjelma on katsottavissa myöhemmin verkossa – itselle sopivana ajankohtana. Toivomme kuitenkin tapaavamme teitä linjoilla sankoin joukoin elokuussa – ilmoittaudu mukaan!

Koulutuspäiviä ennen tapaamme ”etäetkoilla” 5.8.2020, varmistamme yhteyksien toimivuuden ja tapaamme toisiamme etänä.

Ohessa koulutuspäivien aikataulu ja ilmoittautumislinkki, varsinaisen ohjelman julkaisemme toukokuun aikana.

Toivomme tietysti, että vuonna 2021 tapaamme taas toisemme Suomen suvessa.

Koulutuspäivät järjestetään Opetushallituksen, Suomi-koulujen tuki ry.:n sekä Suomi-Seuran yhteistyönä – alan asiantuntijoita, aikaisempaa koulutuspalautetta sekä Suomi-koulujen tuki ry.:n hallitusta kuunnellen ja konsultoiden.

Suomi-koulujen hallintowebinaari 4.8.2020

Suomi-Seura ry järjestää Suomi-koulujen hallintoväelle webinaarin tiistaina 4.8.2020 klo 17.00 (Suomen aikaa). Webinaarissa käymme läpi ajankohtaisia asioita mm. valtionavustukseen liittyen sekä keräämme kokemuksia Suomi-koulujen hallinnon hyvistä käytänteistä. Tarkempi ohjelma toukokuun aikana. Ilmoittaudu mukaan hallintowebinaariin tästä!

Ohjelman aikataulu: Mauri Kunnas, Seitsemän koiraveljestä

Suomi-koulut webinaari aikataulu