Etäoppiminen Suomi-kouluissa

Poikkeukselliset olot vaativat myös Suomi-kouluilta joustavuutta ja ajantasaisuutta. Suomi-kouluaktiivi Saksasta, kirjailija Satu Erra, on laatinut kaikille Suomi-kouluille listan, josta voi olla apua etäopetuksen järjestämisessä ja/tai perheiden neuvonnassa. Toivomme listasta olevan paljon iloa.

Lue etäopetusvinkit täältä (Kotisuomea-tekijäryhmä, päätoimittaja Satu Erra):

Ideoita Suomi-koulujen etäopetukseen

Lue puheenjohtajan viesti täältä (Veera Toivonen): Etäopetus_Suomikoulu2020

Etäopetuksesta teoriaa ja käytäntöä esitys katsottavissa “jäsenmateriaali” – osiossa (Opettajien koulutuspäivien etäetkojen kohdalla).

Opettajille on avattu yksinkertainen ja yhteinen materiaali- ja vinkkipankki etäopetuksen avuksi (linkki alla).  Jaa vinkkisi ja ideasi asianmukaisessa kansiossa  vapaasti kirjoittaen (linkit mukaan). Huomioittehan, että kaikilla teillä on ko. kansioon editointioikeudet, joten olkaa tarkkana, ettette vahingossa poista kollegan kirjaamaa tietoa tai tekstiä.: