Etäopinnot Suomi-koulussa 2020

Hei,

Poikkeuksellisina aikoina Suomi-koulut toimivat yhdessä, vaikka oppilaat ja opettajat eivät pysty kokoontumaan. Ottakaamme toisiimme siis, Suomen presidentin Sauli Niinistön peräänkuuluttamaa, henkistä läheisyyttä. Tämä tarkoittaa etäoppimissuunnitelmien jakamista, pohdintaa ja jalostusta koulun opettajien, naapurikoulujen ja kaikkien Suomi-koulujen kanssa. Olemme Suomi-Seuran Maarit Hyvärisen kanssa laatineet teille lyhyen tiedotteen asiasta (alla). Oheisesta liitetiedostosta löytyy myös muutamia ohjeita etäoppimisen järjestämiseen kevään 2020 aikana.

Suomi-kouluille 13.3.2020

Nopeasti muuttuva koronavirustilanne eri puolilla maailmaa vaikuttaa myös Suomi-koulujen toimintaan. Ensisijaisesti koulujen tulee seurata paikallisten viranomaisten suosituksia.

Jos ja kun Suomi-koulun tapaamiskertoja joudutaan perumaan, suosittelemme mahdollisuuksien mukaan erilaisten etäopiskelumahdollisuuksien käyttöä. Ohesta löydätte ohjeita ja vinkkejä etäoppimisen järjestämiseen.

Suomi-koulun saaman avustuksen näkökulmasta myös etäopetukseen käytetty työaika voidaan katsoa Suomi-kouluopetukseksi. Pitäkää siis kirjaa opettajien työtunneista, jotka on käytetty etäopetuksen järjestämiseen. Lukuvuoden 2019-20 kokonaistilanne katsotaan tiliselvityksen yhteydessä syksyllä 2020.

Mikäli teillä herää kysymyksiä, ottakaa rohkeasti yhteyttä.

Hallintoasioissa: maarit.hyvarinen@suomi-seura.fi/+358447109324.

Etäoppimisasioissa: puheenjohtaja.suomikoulut@gmail.com /+358504629199

Suomi-kouluväki on ammattitaitoista ja luovaa, joten selviämme tästäkin haasteesta yhdessä!

Klikkaa tästä lisää vinkkejä:

Etäopetus_Suomikoulu2020