Lukupiiri Braunschweigin suomalaisessa kielikoulussa

Mari-ope Braunschweigin suomalaisesta kielikoulusta kirjoittaa:

Kiitos vielä kerran koulumme saamista Lukupiiri II -kirjoista! Luimme  niitä jo keväällä ja teimme niistä silloin myös kirja-arviot, jotka lähetän nyt liitteenä. Lisäksi luimme Tulen ja jäään saari -teoksesta tarinan ja oppilaat  saivat maalata vesiväreillä kuvan siitä. Niitä kuvia en valitettavasti valokuvannut tai kopioinut, mutta hienoja olivat!

Koulumme alle kouluikäisten ryhmä luki kuvakirjoja ja jutteli niistä. Näistäkään ei ole mitään kirjallisia tai taiteellisia tuotoksia.

Lukupiiri-kirjat ovat olleet mukana myös koulutunnilla säännöllisesti  järjestettävässä omassa kirjastossamme, johon lapset saavat tuoda myös omia suomalaisia kirjojaan toisten lainattavaksi. Pari lasta kerrallaan toimii kirjastovirkailijoina ja merkitsee lainat oppilaiden  kirjastokortteihin ja kirjaston listaan. Näin saadaan täällä Saksassa  harvinaiset suomalaiset kirjat hyvin hyötykäyttöön!

Jos jossain vaiheessa starttaa Lukupiiri III, olemme todella  mielellämme mukana!

Braunscweigista saadut tekstit ja kuvat ovat sivuilla Tulen ja jään saari, Hevisaurus ja sapelihammaslääkäri, Jättityttö ja Pirhonen, Siiri ja lumimies ja Riku, Roope ja Ringo televisiossa

Takaisin edelliselle sivulle